Pinyons ensucrats de Xixona

Com ha anat el nadal? Jo amb una sorpresa molt gran: pinyons ensucrats. Mireu que n’he menjat una bona pila de pinyons, allà assegur a una roca i vinga a buidar pinyes. Ben fart en vaig acabar. Ara encara m’hi entretinc quan vaig a la muntanya, però força menys que abans. El més similar que he provat és el que vaig comentar fa un parell d’anys aquí: els de Tafalla.

El que no m’esperava és que fos quelcom tan preuat al sud, a les zones tradicionals d’Alacant i voltants. No té més secret que un pinyó elaborat com si fos un confit (més conegut com a peladilla) amb una bona capa de sucre. A vegades, duplicant el volum del pinyó.

No tinc cap referència per comparar-ho, són els primers que provo i m’han semblat un bon producte per anar picant. Turrones Pico S.A. és una empresa familiar dedicada a la fabricació i distribució de Torró i dolços. La seva história comença als anys 30, quan el fundador Antonio Picó Mira inicia la fabricació dels seus primers torrons a un obrador a Xixona (entre Alcoi i Sant Joan d’Alacant). La febre del torró, com moltes empreses del sector, les porta a ampliar la nau i millorar-les tecnològicament. Avui dia, és un dels reptes de la tercera generació al capdavant de l’empresa Picó.

Anuncis

Deixa un comentari

