Huesitos amb Milka

Chocolates Hueso va ser una empresa fundada per Francisco Hueso Rolland el 1862 a Ateca (Saragossa). L’empresa va ser líder a Espanya durant molts anys, convertint-se en la proveïdora de la casa Reial el 1900.

Després d’uns anys produint barretes de xocolata, va aparèixer la novetat dels Huesitos, el 1975 amb un nen petit de color i un os al cap. Les vendes eren espectaculars i Espanya podia fardar de tenir, a escala local, una barreta de xocolata amarga i deliciosa.

Cartell antic imprés sobre metall.
(Igual que els Conguitos amb el seu “negrito”, la broma de fer servir negres vestits com una tribu de la selva per promocionar productes de xocolata es va acabar aviat).
 

Huesitos és una barreta… o waffle, amb quatre pisos de pa d’àngel i tres de cacau amb un banyat de xocolata amb llet. D’aquesta manera, entra a la categoria de barretes lleugeres com les Kex, les Loacker o les Rocky Rice. La barreta no és dolenta, serveix com a snack de berenar però si teniu l’opció d’agafar una cosa millor, mireu d’agafar l’altra, perquè no té cap element que destaqui o la faci millor que una altra. És més, crec que fins que no canviïn la xocolata Milka per una altra cosa més decent, millor l’eviteu.

La compra de l’empresa per part de la llavors multinacional Cadbury el 1994, ho va esguerrar tot. La xocolata va passar de l’essència Ibèrica a la “merda lletosa” pròpia dels països del nord. Milka, de fet, ho esguerra tot, s’ha vist i comprovat amb les galetes Petit écolier, a les Oreo (la versió amb Milka, eslcar) i com no, ho han fet als Huesitos.

Interior de la fàbrica de Huesitos a Ateca. / Foto: Nuria Soler

Quan Cadbury es va fusionar a Mondelez International (Kraft Foods), volia tancar la fàbrica de Saragossa per portar-la a Polònia, la pressió dels ciutadans i treballadors ho va evitar… i Mondelez va acabar emportant-se els caramels Respiral i els xiclets Trident a Valladolid (juntament amb els jellies Dulciora) i venent la marca Huesitos i Tokke a Chocolates Valor.

Encara que molts vegin Huesitos i Tokke com a productes germans, al tractar-se de pràcticament el mateix en un envàs diferent, crec que un o altre morirà aviat. Al desembre de l’any passat, Valor va dir que reflotaria les dues marques…, però jo cada dia els veig menys a les benzineres o supermercats. Caldrà veure què passa als pròxims mesos amb el 14% de vendes totals de l’empresa que generen les dues marques.

Pedro Lopez de Chocolates Valor.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s